بلاگ

خرید قطعات و لوازم تردمیل

انواع تردمیل باشگاهی و خانگی یکی از دستگاه های بدنسازی محبوب برای کاهش وزن، فیتنس و به طور کلی ورزش کردن روزانه است. به دلیل پر استفاده بودن این دستگاه بدنسازی لوازم و قطعات مصرفی تردمیل نیز به طور مرتب دچار فرسایش و خرابی شده و لازم است قبل از اینکه به بقیه بخش های تردمیل نظیر موتور تردمیل، آسیب برسانند، تعمیر و یا تعویض گردند.

 

البته تشخیص تعمیر و یا تعویض قطعات باید توسط تکنیسین و تعمیرکار تردمیل که به صورت دوره ای از دستگاه بازدید می کند صورت گیرد.

 

هر تردمیل از قطعات مختلفی تشکیل شده است، قطعات تردمیل و اجزای تشکیل دهنده آن شامل بدنه تردمیل، موتور تردمیل یا موتور شیب تردمیل، نوارگردان یا تسمه تردمیل و … است.

 

تردمیل، یک تسمه یا نوار گردان دارد که چرخش تسمه تردمیل موجب به حرکت در آمدن و فعالیت ورزشکار می شود. موتور تردمیل، انواع مختلفی دارد. قابلیت شیب دار کردن تردمیل، می تواند علاوه بر ایجاد تنوع در هنگام ورزش، بر میزان شدت فعالیت فرد متناسب با توانایی های فرد بیفزاید.

قطعات تردمیل

 

بعضی از تردمیل ها دارای صفحه ی نمایش دیجیتال هستند که مانیتور تردمیل نامیده شده و  اطلاعات مختلفی از جمله میزان شیب دستگاه، زمان و میزان فعالیت، میزان کالری مصرفی، سرعت و نوع برنامه در حال اجرا را نمایش می دهد.

 

بعضی از تردمیل ها روی دستگیره های خود، حسگرهای حساسی دارند که با قرار دادن انگشتان روی دسته، سنسور ضربان قلب  فعال شده و ضربان قلب را بر اساس نبض در انگشتان نمایش می دهند.

 

روش دیگری که در تردمیل های دیگر برای نمایش میزان ضربان قلب وجود دارد، کمربندی است که دور قفسه سینه بسته می شود و به صورت دقیق ضربان قلب را نمایش می دهد. به این کمربند، کمربند ضربان سنج قلب هم  می گویند

مانیتور تردمیل

 

داشتن نمایشگر ضربان قلب در تردمیل ها مزیت محسوب می شود چراکه علاوه بر مشاهده ی ضربان قلب و آگاهی از میزان فعالیت، می توان برنامه دقیقی هم برای تمرینات و فعالیت های ورزشی را (مثلا برای کاهش وزن یا بالا بردن آمادگی جسمانی، ورزش های هوازی و یا ورزش های قدرتی و…) تنظیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *