نکات نگهداری تردمیل

از دیگر خدمات ویژه تجهیزات هوازی غزال اسپرت تعویض و تعمیرات تخصصی تردمیل می باشد.

چگونگی نگهداری تردمیل پس از خرید

محل قرارگیری:

تردیمل باید بر روی سطح هموار ساخت و بدون شیب باشدتا پایه ها هم تراز بوده و دچار تکان نشود.

نور مستقیم خورشید:

بهتر است دستگاه در محیط مرطوب که دارای گرد و غبار زیاد هستند، یا در برخورد مستقیم با نور خورشید قرار نداشته باشد، برای متعادل نگهداشتن دمای تردمیل می توانید پنجره را باز گذاشته یا از بانک برای خنک سازی استفاده کنید.

نوسانات برق:

پیش از روشن کردن دستگاه از عدم وجود هر گونه خرابی در اتصالات اطمینان حاصل کنید و یا از محافظ برق استفاده کنید.

روغن کاری:

هنگام روغن کاری بهتر است که تردمیل را خاموش کرده و تسمه را با دست بالا ببرید تا بتوانید سطح زیر آن به طور کامل روغن کاری کنید. پیشنهاد می شود این عمل را هر چند وقت به طور منظم انجام دهید تا طول عمر تردمیل شما افزایش یابد.

تسمه تردمیل:

از سفت بودن تسمه تردمیل به اندازه کافی مطمئن شوید. اگر هنگام راه رفن بر روی آن احساس لرزش کردید، پیچ رگلاژ که در پشت تردمیل قرار دارد را سفت کنید.

تنظیم تسمه:

تنظیم تسمه در تردمیل موجب افزایش طول عمر تردمیل شده و کارآیی دستگاه را بالا می برد. یکی از مراحل تنظیم تسمه تنظیم کشش آن است که به هیچ وجه نباید هنگام تمیرین بدنسازی شل باشد.

موتور:

حداقل ماهی یکبار محل قرار گیری موتور تردمیل را با استفاده از جاروبرقی و دستمال نمدار تمیز کنید. چرا که وجود گرد و غبار بر روی آن از کارایی و طول عمر تردمیل می کاهد.

عمر مفید تسمه چقدر است؟

در مورد زمان استفاده از تسمه نمی توان تاریخ و تایم دقیق داد و این بستگی به شما دارد. اگر پیوسته از تردمیلتان استفاده نمی کنید، به طور مرتب دستگاه و تسمه را روغن کاری می کنید، به تمیز کردن و گردگیری تردمیل اهمیت می دهید، پیچ های تردمیل را چک می کنید و شل و سفت نمی کنید و... می توانید سال ها بدون هیچ مشکلی از تردمیل خواد در خانه و باشگاه استفاده کنید.

عمر مفید تسمه

 

چه زمانی باید تسمه تردمیل را عوض کنیم؟

خب شاید به این فکز بیوفتید که کی بهتره تسمه تردمیلم را عوض کنم یا آیا وقت آن رسیده که من تسمه تردمیلم را تعویض کنم؟

برای جواب به این سوال یکی کارهای زیر را انجام دهید :

تسمه تردمیل

تردمیل را روی شیب گذاشته و روی تسمه آن راه برید. زمانی که در حال پیاده روی هستید یهویی کلید اضطرار و توقف را بزنید یا سوکت اضطرار را بکشید. اگر تسمه بعد از برداشتن سه قدم توقف کرد، خب مشکلی وجود ندارد و سالم است ولی اگر سریعا توقف کند یعنی زمان تعویض تسمه فرا رسیده است.

تردمیل را در حداکثر شیب قرار می دهید و با سرعت پنج کیلو متر در ساعت روی آن راه می روید. اگر تردمیل در حداکثر شیب عادی عمل کرد ولی با حداقل شیب تسمه به تخته کف گیرداشت و یا لق می زد، تسمه تردمیل را عوض کنید.

اگر تمام این اقدامات را انجام دادید و اما هنوز تردمیل شما توان کافی را ندارد باید بدانید که مشکل اصلی از موتور دستگاه شماست و بهتر است خیلی زود موتور تردمیل را عوض کنید.

زمانی که موتور تردمیل قدرت مغناطیسی خود را از دست می دهد، کار تسمه و دیگر اجزای آن به مشکل برخورد می کند و با تعویض موتور می توانید مشکلات موتور را برطرف کنید.

در نظر داشته باشید هروقت که تسمه لغزید، دلیلش این نیست که باید پیچ های رگلاژ یا تسمه را سفت کنید و شاید  علتش این نباشد. شما باید آزمایش های بالا را در مورد  تسمه تان انجام دهید تا بدانید تسمه شما سالم است یا خیر.